انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری ارسال لیست بیمه تأمین‌اجتماعی در روز‌های پنجشنبه هم امکان‌پذیر است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خبر داد: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در اکتشاف معادن اطلاعیه وزارت بهداشت درباره آمار مرگ‌ومیر کودکان بر اثر آلودگی هوا
سرخط خبرها

گزارشی از عرضه و تقاضای ناهم خوان سفر‌های ریلی از مشهد به کرمانشاه و اهواز در ایام اربعین

  • کد خبر: ۱۲۴۲۳۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
  • ۱
گزارشی از عرضه و تقاضای ناهم خوان سفر‌های ریلی از مشهد به کرمانشاه و اهواز در ایام اربعین
گرانی بلیت هواپیما سبب شده است شمار زیادی از شهروندان تمایل داشته باشند که در ایام اربعین با قطار به عتبات عالیات سفر کنند. با این حال، محدودبودن شمار قطار‌ها باعث شده است تا فقط تعداد محدودی موفق به خرید بلیت شوند.

امین عظیمی زاده | شهرآرانیوز؛ بررسی ها از سایت‌های عرضه و فروش بلیت قطار نشان می‌دهد که تا ۲۲ شهریور در مسیر مشهد-اهواز هیچ بلیتی وجود ندارد و همه ظرفیت‌ها پر است. ۲۳ شهریور نیز تعدادی بلیت مشهد-اهواز وجود دارد، اما با قیمت ۳۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. درمجموع تا دوم مهر ظرفیت بلیت‌های مسیر مشهد-اهواز پر است و مسافران نمی‌توانند بلیت این مسیر را بخرند.

همچنین در مسیر مشهد-کرمانشاه تا ۲۵ شهریور همه بلیت‌ها فروخته شده است. در روز ۲۵ شهریور بلیت این مسیر به قیمت ۲۷۵ هزار تومان به تعداد محدودی تا زمان تنظیم این خبر عرضه می‌شد. برای پیگیری بیشتر از چند و،  چون وضعیت بلیت قطار‌ها در ایام اربعین با چند دفتر خدمات مسافرتی تماس می‌گیریم که البته همه آن‌ها اعلام می‌کنند که برای مسیر‌های مشهد-اهواز و مشهد-کرمانشاه تا مهرماه بلیت قطار ندارند.

در این میان برخی آژانس‌ها پیشنهاد می‌کنند که کد ملی مان را به آن‌ها بدهیم تا اگر فردی بلیتش را برگشت داد و ظرفیت خالی شد، بتوانند بلیت را برایمان بخرند. البته این مسئله بی هزینه نیست و باید مبلغ بلیت را به آن‌ها پرداخت کنیم، با این قید که اگر خریدی صورت نگرفت، پولمان را برگشت می‌دهند. با این حال، برخی شهروندان می‌گویند با وجود اینکه چندروزی است که کد ملی شان را به آژانس‌های مسافرتی ارائه و هزینه بلیت را نیز پرداخت کرده اند، تاکنون موفق به دریافت بلیت نشده اند.

کمبود واگن

مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی می‌گویند که مشکل کمبود بلیت قطار در ایام اربعین همواره وجود داشته است و مسئولان با وجود نامه نگاری‌های فراوان مدیران آژانس‌های مسافرتی واکنشی به آن نداشته اند و علت را کمبود واگن اعلام می‌کنند. به گفته این دفاتر، بیشتر بلیت‌های قطار در چنین روز‌هایی به صورت اینترنتی فروخته می‌شود و مراجعه کنندگان به آژانس‌ها با دست خالی برمی گردند.
اما به راستی مشکل کجاست و چه اقداماتی لازم است تا متقاضیان بلیت قطار با دست خالی از آژانس‌های مسافری برنگردند؟

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا و با بیان اینکه تناسب نداشتن عرضه و تقاضا سبب کمبود بلیت قطار در مشهد شده است، می‌گوید: معمولا در زمان‌های اوج در ساعات اول عرضه، بلیت‌ها تمام می‌شود و همین مسئله سبب می‌شود شمار زیادی از شهروندان نتوانند بلیت بخرند.
صهیب ثبوتی می‌افزاید: دیروز با بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بازرسی از دفاتر خدمات مسافرتی بازدید کردیم و از نزدیک روند عرضه بلیت‌ها را رصد کردیم. آژانس‌ها اعلام می‌کردند که در عمل بلیت قطاری برای فروش وجود ندارد و اگر هم بلیتی در سایت باز‌ می‌شود، ناشی از انصراف برخی مشتریان است.

افزایش نظارت

با این حال، وی از افزایش نظارت بر عرضه بلیت در ایام اربعین خبر می‌دهد و‌ می‌گوید: بازرسی روزانه از دفاتر خدمات مسافرتی تا پس از اربعین ادامه می‌یابد.
مژگان ثابت تیموری، نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد، نیز درباره حل مشکل کمبود بلیت می‌گوید: باید از ورود و خروج مسافر به شهر اطلاع دقیقی کسب شود. همچنین استفاده از همه ناوگان‎ و لوکوموتیو‌های از مدار خارج شده و تعمیر آنان برای افزایش سفر باید در دستورکار قرار گیرد.

محمد رجبی، نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل ریلی، نیز درباره کمبود بلیت قطار می‌گوید: پس از دوران اوج شیوع ویروس کرونا و با گسترش واکسیناسیون در پارسال، تقاضا برای سفر‌های ریلی به ویژه در ایام اربعین به صورت چشمگیری افزایش یافته و از سوی دیگر با توجه به زیادبودن هزینه‌های عملیاتی ناوگانی در این مدت به شبکه ریلی اضافه نشده است. همین مسئله سبب شده است تا عرضه و تقاضای بلیت‌ها هم خوانی نداشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
0
0
سلام واقعاً جایی بسی تاسف هرسال موقع اربیعین اباعبدالله که میشه طبل مشکلات
دلالان بلیط ،کمبود بلیط ، نبود امکانات و... خداوکیلی تاکی می بایستی چوب این بی نظمیها رابخوریم آخر بی انصاف ها مردم نجف وکربلا ازجان ومالشان برای پذیرایی زوار امام حسین مایه میذارند بعدش کشور مابااین همه ادعا نمیتواند چند میلیون زائر راپشتیبانی وسرویس دهی کند جای بسی تاسف ازاین دولت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->